icon 0

GetBlog | מידע ללקוחות

איך למצוא את קהל היעד שלכם ברשתות חברתיות

איך למצוא את קהל היעד שלכם ברשתות חברתיות

מציאת קהל היעד שלכם ברשתות חברתיות זו אולי הפעולה המשמעותית ביותר שאתם עושים כמשווקים ברשתות חברתיות. קהל היעד שלכם הוא קהל מצומצם והמשימה שלכם היא להגדיר את הקהל ברשתות החברתיות, לזהות את הנישה בה אתם עובדים ולצמצם את כמות הקהל עד למציאת קהל גולשים רלוונטי שהוא גם הלקוחות הפוטנציאלים של העסק אותו אתם משווקים. לאחר שמצאתם את הקהל הרלוונטי תוכלו לעצב מודעות ומסרים מותאמים לקהל הספציפי הזה מה שישפר משמעותית את אחוזי ההמרה ויעלה את ה-ROI במדיות החברתיות. אלו מדדים מרכזיים באסטרטגיית השיווק שלכם.

מה זה אומר קהל יעד?

קהל יעד במדיה חברתית הוא קבוצת האנשים הספציפית שאליהם אתם רוצים להגיע בערוצי הסושיאל שלכם. הם האנשים שסביר להניח שהם יתעניינו בתוכן, במוצרים או בשירותים שלכם. קהל זה ככל הנראה יחלוק מאפיינים משותפים כמו דמוגרפיה, תחומי עניין ועוד. כשאתם מצמצמים את קהל היעד שלכם ברשתות החברתיות אל תפחדו להיות מאוד ספציפיים. אתם אולי יכולים למכור לכולם אבל אתם לא יכולים לטרגט את כולם – המסרים והמודעות שלכם לא יהיו אפקטיבים לילדים, הורים או בני זוג של קהל היעד כמו שהם יהיו רלוונטיים לקהל יעד עצמו. 

איך למצוא את קהל היעד שלכם ברשתות חברתיות

למצוא את קהל היעד הרלוונטי לכם ברשתות החברתיות זו לא פעולה מסובכת. כדי לטרגט את הקהל הטוב ביותר עבורכם אתם צריכים לצמצם את המיקוד שלכם ובו זמנית להרחיב את טווח ההגעה לקהל. יש מספר דרכים להגיע לקהל החם ביותר עם סיכויי המרה גבוהים, לפניכם שלושת הדרכים המרכזיות ביותר:

  • להשתמש בדאטה של לקוחות קיימים ומקהל קיים בסושיאל

התחילו עם האנשים שכבר קנו ממכם, עוקבים אחריכם או מקיימים אינטראקציה עם הפוסטים שלכם. נתחו את הקהל הקיים שלכם ובדקו פי הנתונים הבאים: גיל, מיקום, שפה, מצב סוציו אקונומי, תחומי עניין ואתגרים שאולי צפויים להיות לקהל היעד. ניתוח רשתות חברתיות בצורה הזו יספק לכן המון תובנות מועילות במיוחד על הקהל שלכם. מאגר לקוחות משלכם מספק שפע של מידע. אתם לא יכולים להניח

איך למצוא את קהל היעד שלכם ברשתות חברתיות
קהל יעד במדיה חברתית הוא קבוצת האנשים הספציפית שאליהם אתם רוצים להגיע בערוצי הסושיאל שלכם.

שהדמוגרפיה הכללית של הלקוחות הקיימים תתאים במדויק לקהל היעד שלכם ברשתות החברתיות אבל ההבנה של מי רוכש ממכם תעזור לכם להבין מי הקהל שיתעניין במותג שלכם ברשתות החברתיות.

כדי לרדת לרזולוציות הנמוכות ביותר של הכרת הקהל והלקוחות תשלבו בפוסטים שלכם קוד UTM למעקב אחר הפוסטים המפורסמים ברשתות חברתיות, מה שיאפשר לכם למשוך מידע רלוונטי לאחר מכן מ-Google Analytics. ברגע שיהיה לכם UTM בפוסטים לחצו על Audience Insight באנליטיקס וקבלו מידע דמוגרפי רב על קהל היעד שמגיע מהרשתות החברתיות. 

  • לעקוב אחר מילות מפתח והאשטאגים המזוהים עם המותג שלכם

אזכורים חברתיים מאפשרים לכם לחשוף שיח ברשת על העסק, התעשייה, המותג או המוצר שלכם. מעקב אחר מילות מפתח והאשטאגים רלוונטיים יראו לכם מה אנשים אומרים עליכם ועל המתחרים שלכם באינטרנט, גם כאשר אתם לא מתויגים. מעקב אחר המעורבות בפוסטים הללו היא דרך מצוינת למצוא את קהל היעד שלכם ברשתות החברתיות, גם אם הם עדיין לא עוקבים אחריכם. 

אתם יכולים להשתמש במחקר שאתם עושים כדי להרחיב את מילות המפתח שבהם אתם משתמשים ולאחר מכן להרחיב את קהל היעד. בזמן שעקבתם אחר האשטאגים מסוימים, אולי נחשפת להאשטאגים נוספים שרלוונטיים לנישה שלכם. לאחר מכן תוכלו לבחון את הוספת ההאשטאגים הללו לפוסטים שלכם בסושיאל מדיה כדי להרחיב את טווח ההגעה שלכם למשתמשים רלוונטים יותר.

  • להבין מה קהל היעד שלכם מחפש בערוצי הסושיאל שלכם

עליכם לוודא שאתם מבינים היטב האם המוצר שלכם הופך את החיים של הקהל שלכם ל: טוב יותר, קל יותר או מעניין יותר. האם המוצר שלכם פותר את הבעיות שהם? האם הוא מתייחס לנקודות כאב ספציפיות בחיי היומיום שלהם? עוזר להם לעמוד ביעדים שלהם? 

אם עדיין אין לכם תמונה ברורה של היתרונות של המוצר שלכם ומשמעות המוצר לקהל היעד, אתם צריכים להבין את זה בהקדם כי רק אחרי שתבינו תוכלו לשווק אותו בצורה המיטבית. קבלו פידבקים מלקוחות ומשתמשים בערוצי הסושיאל שלכם וחפשו תשובות לשאלות: מה מחסומי הרכישה העיקריים של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם? איפה העוקבים שלכם נמצאים במסע הלקוח? האם הם בשלב החקר או בשלב הרכישה? מחפשים ביקורות מוצר? באיזה סוג תוכן הקהל שלכם נוטה להתעניין? אם אתם מתקשים להבין בדיוק מה הקהל שלכם רוצה לראות בערוצי סושיאל תמיד תוכלו לערב אותם ולשאול אותם. היכרות עם קהל היעד והקהל שנמצא ברשתות החברתיות ימקד אתכם במדויק איזה מוצר להציע, למי ומתי.

לסיכום

יש מספר רשתות חברתיות מובילות שבהם ניתן למצוא את הקהל שלכם, כל רשת חברתית מרכזית מובילה בתחומה ומכילה מיליוני משתמשים שמתוכם מאות אלפים רלוונטיים למוצר או השירות שלכם. הדבר הראשון אותו תצטרכו לדעת לפני שאתם מחפשים את הקהל שלכם ברשתות החברתיות הוא למצוא את הרשתות החברתיות הרלוונטיות למותג שלכם. אם המוצר שלכם פונה לקהל יעד מבוגר אז טיקטוק לא תהיה הבחירה הראשונה שלכם, אם קהל היעד שלכם הוא מישראל אז סנאפצ'ט לא רלוונטית בכלל מכיוון שאחוזי השימוש בה בישראל נמוכים. מצאו את הפלטפורמה הנכונה וחפשו את הקהל הפוטנציאלי שלכם בעזרת שלושת הדרכים שלמדתם.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה לשיווק באינטרנט המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של  EasyCloud, חברה שמנגישה אחסון אתרים מומלץ בענן בעזרתCloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

 

חזרה
WhatsApp
Messenger
Instagram
Facebook
שיחה חוזרת מנציג