icon 0

GetBlog | מידע ללקוחות

סטורי בסושיאל מדיה המדריך המלא [כולל טיפים בלעדיים]

הסטורי נכנס לחיינו בשנת 2016 כתגובה של חברת פייסבוק, כיום מטה, לאפליקציית סנאפצ'אט. סנאפצ'אט אפשרה למשתמשים שלה לשלוח תמונות והן היו נמחקות לגמרי מן הפרופיל שלהם. והתגובה של פייסבוק לא איחרה להגיע – המצאת הסטורי. מאמר זה יסקר עבורכם את סודות הStory בכל הפלטפורמות.

סיפורו של הסטורי

הסטורי מאפשר למשתמש להלביש טקסט, אימוג'יס מדליקים ופיצ'רים נוספים על התמונות והסרטונים שהוא מעלה לאחת מן האפליקציות. אפשר גם לצלם תמונות או סרטונים חדשים. הסרטונים הם עד 15 שניות.
בתחילת דרכו של הStory הקבצים אכן נמחקו תוך 24 שעות. אם השנים האלגוריתם שונה, וכך הסטורי שוב השתדרג. הוא הורחב לכל האפליקציות השייכות לחברת פייסבוק – אינסטגרם, פייסבוק וווצאפ (נקרא שמה "סטטוס"). השדרוגים הביאו איתם שינויים בדמות פיצ'רים כמו: מיקום, סקרים והיילייטס – אופציה לשמור Story

סטורי בסושיאל מדיה
הסטורי ששינה את חיינו

בסופו של דבר Story הוא עוד ערוץ חשיפה ודרך מעולה לתקשר עם העוקבים שלכם על מנת לשמור את הקהילה בפרופיל כמה שיותר. זה תקף גם לפרופילים אישיים או עסקיים.
מספר דוגמאות לסוגי סטורי שמעילים:

  • ציצוט של משפטי חכמה.
  • שירות או מוצר.
  • הזמנת לאירוע.
  • יצירת סקר.

יתרונותיו מול חסרונותיו של הStory

כמו כל כלי בחיינו יש לו יתרונות וחסרונות. חלק זה במאמר יכסה את נושא זה לפרטי פרטים כדי שתקבלו את כל המידע הרלוונטי ואף עוד.
להלן יתרונותיו של הסטורי:

  • שיתוף תוכן בתדירות גבוהה יותר – לא מעט גולשים, עסקיים או פרטיים, מתחבטים בשאלה של תדירות פרסום של פוסטים. הStory מאפשר לפרסם את התוכן גם בחלקו. ואף יותר מכך ניתן להעלות מספר סטוריז הקשורים בנושא הפוסט ולכך להגדיל את החשיפה והמעורבות.
  • חשיפה ומעורבות – הStory גורם בעצם מניע את הגולשים לפעולה שאתם כיוונתם מראש. למשל, אפשר לעשות Story עם לינק לאתר או לבצע סקר הצבעות.
  • אותנטיות – בשביל להנגיש פרופיל ידידותי ונגיש, סטוריז יכולים להוות פתרון מעולה.

סטוריז יכולים לחבר את העוקבים עם תוכן אישי מעניין לצד רגעים חולפים יפים או פחות המחברים בין כל המשתמשים. זה בעצם תוכן מקורי ואותנטי שמבדיל אתכם מפרופילים מתחרים.

שיתוף תוכן אישי אמור להיות אותנטי על המשתמש ולא ליצור איזשהו פרופיל שיקרי.
הפסקה הקודמת פורטו היתרונות של הStory כאן נפרט על חסרונותיו של הסטורי.

  • חשיפה לתכנים לא אותנטיים – חשוב מאוד שתקפידו על תוכן שאינו מעיד על פייק ניוז או שיהווה עבורכם נזק. למרות שאנחנו חיים בעידן של חופש הביטוי, אבל הגבול דק, ולכן מומלץ להיות מקוריים ולא להעתיק מאחרים.
  • מודל היופי דרך עדשת המצלמה – אם התפתחות הפיצ'רים נוספו כל מיני אפשרויות לפרצופים מצחיקים, פנים יפות וכו'. זה הוביל בשינוי מודל היופי ובעלייה חדשה של בקשות לניתוחים פלסטיים בגילאים צעירים.

סטוריז ברשתות החברתיות

סטורי בפייסבוק
הסטורי של הפייסבוק נוצר על מנת לעלות את האינטראקציה בין המשתמשים וכדי למנוע נטישה מחוסר עניין. בעקבות זה יצרו כלי פשוט ואינטואיטיבי עבר המשתמשים. בדומה לאינסטגרם, גם הStory בפייסבוק ממוקדם בשורה הראשונה בראש הפיד.

סטורי המדריך המלא
מכורים כבר לסטורי? גם אנחנו!

סטורי כחלק מקמפיין בפייסבוק
כחלק מהפרסום הדיגיטלי בעלי עסקים מעלים קמפיינים בפייסבוק. כאשר ישנה אופציה של Story כחלק מהקמפיין.

ישנה גם אופציה לשלב את הStory בנוסף לפוסט שפורסם. אופציה זו נפוצה משום שהיא חינמית ופועלת בעוד ערוץ לחשיפה.

סטטוס של וואצאפ
וואטסאפ סטטוס הוא כלי ליצירה ולשיתוף פוסטים ותכנים דרך חשבון הוואסטפ שלכם, אשר נעלמים (ואמורים גם להימחק) כעבור 24 שעות.

סטטוס מוצג אך ורק לאנשי הקשר של בעל החשבון, וניתן לראות אותו מאנשים אחרים שחשבון הוואטאספ שלכם רשום אצלם. אפשר לשתף קבצים בדומה לStory בפייסבוק או באינסטגרם. אפשר לעדכן על העסק שלכם בעדכונים, חדשות, קופונים ועוד.

זמן לשאלות ותשובות שלכם

שאלה: מה הזמן המקסימלי שניתן לעשות Story?
תשובה: הזמן המקסימלי שניתן לעשות Story הוא כ-15 שניות.

שאלה: איך מוסיפים קישור להפניה לאתר בStory?
תשובה: לכל אפליקציה יש דרכים משלהן להוסיף לינק לאתר.

אינסטגרם:

כיום יש שני דרכים להעלאת לינקים:

  1. 10K עוקבים – האפשרות להוספת לינק היא באמצעות פיצ'ר ה-SWIPE UP וקיימת רק לחשבונות מעל ל-10K עוקבים.

כך עושים זאת:

  1. העלו את התמונה או הסרטון הרצוי. לאחר מכן לחצו על כפתור שנראה כמו סיכת ביטחון ונמצא בראש מסך העיצוב.
  2. עכשיו יפתח בפינכם מסך ה-WSIPE UP. פה עליכם ללחוץ על כפתור ה+ ליד המילים WEB LINK שיאפשר להיכנס את הקישור.
  3. בשלב זה תפתח תיבה מתחת לשורה שציינו בשלב 2 ופה תוכלו להכניס את הקישור. לאחר שסיימתם, לחצו על הכפתור הכחול בצבע וי שנמצא בראש המסך מצד ימין ויש לכם קישור בStory!
  4. במידה ותרצו להסיר את הקישור, יש לכם את האפשרות ללחוץ שוב על סיכת הביטחון. ומשמה יפתח לכם מסך שמאפשר בחירה של עריכה או מחיקה.
  1. פיצ'ר הלינק – זהו פיצ'ר חדש שאינסטגרם שיחררו לעולם הStory לא ממזמן ולא מתנה כמות עוקבים מסוימת.
    כך עושים זאת:

    1. נכנסים אל הStory ובוחרים את התמונה והתוכן הרצוי.
    2. לאחר מכן תלחצו על הפרצוף המרובע והמחייך. שמה יפתח לכם המסך של כל הפיצ'רים המוכרים לי ואחד שנקרא LINK, לידו יש יופיע סיכת הביטחון.
    3. הכניסו את הURL לתיבה ולחצו על DONE. כשתחזרו למסך הראשי תקבלו את הלינק שלכם ותוכלו לערוך לו את הצבעים כמו בפיצ'ר של מיקום.
  • פייסבוק – פיצ'ר הSWIPE UP ימשיך גם לסטורי בפייסבוק בתנאי שהפרופיל שלכם מקושר לחשבון הפייסבוק. צריך גם הסטורי יעלה דרך האינסטגרם על מנת שהקישור יעבור. כי מעבר לדרך זו אין עוד דרכים להעלות בפייסבוק.
אז איך ניתן לעשות סטוריז באינסטגרם או בפייסבוק?

שאלה: איך עושים סטורי באינסטגרם?
תשובה: הנה המדריך המלא להעלאת סטורי לאינסטגרם:

  1. היכנסו לאפליקציה ולחשבון שלכם באינסטגרם.
  2. במסך הפיד שלכם באינסטגרם, חפשו אייקון של מצלמה מצד שמאל למעלה ולחצו עליו.
  3. כעת תוכלו לבחור ממבחר אופציות לעריכה הStory – יצירה של משהו חדש, בומרנג, קולאז' תמונות, סרטון ועוד.
  4. כיום גם קיימים כל מיני אפקטים שמשפיעים על עיצוב הסטורי. אותם תוכלו למצוא בשורה התחתונה בסטורי.
  5. בשורה הראשונה של הסטורי תוכלו להוסיף טקסט, מיקום, תיוג, מוזיקה ועוד.
  6. בעזרת כל הפיצ'רים הללו תוכלו ליצור סטוריז יפים ומעוצבים.
  7. לאחר שסיימתם לעצב את הסטורי תוכלו להעלות אותו בלחיצה על כפתור הסטורי שלך.

שאלה: איך עושים סטורי בפייסבוק?
תשובה: המדריך המלא להעלאת סטורי לפייסבוק:

  1. היכנסו לחשבון ולאפליקציה של פייסבוק.
  2. בחלקו העליון הימני של המסך תמצאו את כפתור "יצירת סטורי".
  3. יפתח לכם עם מסך ואפשרויות להעלות קובץ מהגלריה או לעשות אחד חדש. כיום ישנן הרבה אפליקציות לעיצוב תמונות וסטוריז. לא מעט גולשים בוחרים לעצב סטוריז ולהעלות אותם כך לפייסבוק. זה תכף גם לאינסטגרם.
  4. תוכלו להנות מפיצ'רים דומים לאינסטגרם כמו: מדבקות, מוזיקה, טקסט ועוד.
  5. ברגע שסיימתם לעצב את הStory תלחצו על שיתוף הStory.
סטורי
הזכרונות שהכי תרצו לזכור נמצאים בסטורי

 

חזרה
WhatsApp
Messenger
Instagram
Facebook
שיחה חוזרת מנציג