icon 0
איך עושים כסף בטיקטוק

איך עושים כסף מטיקטוק?

טיקטוק היא ללא ספק הרשת החברתית הלוהטת ביותר כרגע. אם עד לפני כמה שנים היא פנתה בעיקר לחתך הצעירים, היום גם היא זולגת לאט לאט גם למיינסטרים ולקהל הבוגר יותר. המשמעות היא שאם בעבר מקורות ההכנסה העיקריים מהרשתות החברתיות התמקדו באינסטגרם או יו-טיוב, כיום גם בטיקטוק אפשר לעשות כסף (מוניטיזציה), ואפילו לא מעט…

מכירת מוצרים ומרצנדייז דרך טיקטוק

האופציה למכור מוצרים באופן ישיר (כולל תשלום) דרך “טיקטוק שופ” אומנם לא זמינה עדיין בכל המדינות ואמורה להגיע לישראל מתישהו בשנת 2024, אבל כבר היום עם קצת יצירתיות קל להפנות גולשים לחנות חיצונית.

כל מה שאתם צריכים לעשות זה לשים קישור לחנות שלכם בביו. אפשרות אחרת היא להכניס את כתובת החנות בתוך הסרטון עצמו כגרפיקה. אם אתם רוצים כתובת שקל לזכור אותה, אתם יכולים להשתמש בשירות של קיצור כתובות כגון bit.ly.

אז מה בדיוק אפשר למכור? בעיקרון כל דבר, אבל אם אתם חדשים בעניין, אנחנו ממליצים להתרכז במוצרים בסיסיים כמו למשל כוסות, סטיקרים, חולצות וסיכות (Pins). באופן הזה תרוויחו לא רק כסף, אלא גם תרחיבו את קהל היעד שלכם ותקבעו את עצמכם כמותג.

מימון המונים (Crowdfunding) ופטראון

זווית אחרת לניצול של טיקטוק עבור אתרים ומיזמים חיצונים היא דרך הפניית הגולשים למימון המונים או פטראון (פלטפורמה לתמיכה ביוצרים). אומנם לא מדובר ממש על “עשיית כסף”, אלא יותר על “תמיכה פיננסית”, אבל יש אנשים שעבורם זה לא פחות חשוב.

שימו לב שבארץ לא ניתן להשתמש בקיקסטארטר לגיוס המונים, אך קיימת פלטפורמה מקבילה בשם Headstart.

הריצו קמפיין ממומן עבור אחרים

בעוד גוגל ופייסבוק עדיין שולטות ברוב שוק הפרסום ברשת, גם לטיקטוק יש אפשרות לפרסום ממומן. כלומר, הפיכת סרטונים למודעות.

הממשק עצמו לא מאוד מסובך ודומה לזה של פייסבוק ואינסטגרם. לדוגמה, אתם יכולים לבחור מה תהיה מטרת הקמפיין כמו למשל מקסום מספר הצפיות בסרטון או יצירת מעורבות. לאחר מכן ממקדים את קהל היעד, בוחרים תקציב וכו’.

אז אומנם לא צריך להיות גאון כדי להתחיל קמפיין ממומן, אבל הרבה אנשים יסכימו לשלם לכם עמלה (מעבר למה שהם ישלמו לטיקטוק) כדי לחסוך זמן ואת הצורך ללמוד את כל הניואנסים של המערכת.

קבלת מתנות בטיקטוק

כשאתם משדרים ווידאו בלייב, אתם יכולים לבקש מהעוקבים שלכם לשלוח לכם מתנות שהם קונים באמצעות כסף אמיתי. חלק מהמתנות האלו עשויות להפוך ל”יהלומים” (Diamonds) ובעיקרון של דבר היהלומים האלו שווים כסף. הקאצ’ הוא שיש כל מיני פרמטרים ולא כל חשבון יכול להפוך את היהלומים שלו לכסף.

מן הסתם, ככל שיש לכם יותר עוקבים, כך גם הפוטנציאל שלכם לקבלת מתנות יגדל. דרך אחת להגדיל את מספר העוקבים שלכם היא קניית עוקבים ותגובות לטיקטוק (התגובות יגדילו את המעורבות של הערוץ ולכן גם את האופן בו האלגוריתם של טיק-טוק יתייחס אליו).

יצירת קשר עם גורמים מסחריים דרך משפיענים

אם לא גרתם במערה בחמש השנים האחרונות סביר להניח שאתם כבר יודעים מהם משפיענים (ואם לא, הנה המדריך שלנו “כיצד להפוך למשפיען“). משפיענים עם מספר עוקבים משמעותי יכולים לפרסם מוצרים או ליצור שיתופי פעולה אחרים עם גורמים מסחריים כמו חברות לייפ סטייל וביוטי. שיתופי הפעולה האלו יכולים להיות שווים הרבה מאוד כסף.

כמובן שבמציאות זה הרבה יותר מאתגר, ולכן אנחנו ממליצים לכם להתמקד בנישה ספציפית שאתם גם אוהבים. למשל, הורות, אוהבי אוכל (פודיס), עשה זאת בעצמך, פיננסים ואפילו לימודים (תאמינו לנו שאם יש לכם מספיק כריזמה, תלמידים יתלהבו אפילו ללמוד מתמטיקה…).

שאלות ותשובות

האם פתיחת חשבון עסקי בטיקטוק עולה כסף?

לא. פתיחת חשבון עסקי בטיקטוק לא עולה כסף, אלא דורשת מכם למלא כמה טפסים דרך פורטל TikTok For Business.

למי מתאים חשבון עסקי ולמי חשבון פרטי?

חשבון עסקי מתאים בעיקר למי שרוצה לפרסם את השירותים שלו דרך טיקטוק. לעומת זאת, חשבון פרטי (או חשבון יוצרים) מיועד ליוצרי תוכן ולכן הוא מקל עליכם לעשות שימוש במוזיקה או אפקטים בלי לשלם תגמולים.

כמו כן, קבלת מתנות בסרטוני לייב מתאפשרת רק בחשבון פרטי.

מלבד זאת שני החשבונות נמצאים בצדדים אחרים של הפלטפורמה שמחברת בין יוצרים למפרסמים (Creator Marketplace).

בתור משפיען למה עדיף לי להשתמש בטיק-טוק ולא ביו-טיוב למשל?

טיק-טוק היא כאמור רשת שפופולארית כרגע בעיקר אצל צעירים שיש להם כוח קנייה עצום, לקהל הזה מתאים מאוד תוכן “אינסטנט” כמו למשל סרטונים קצרים שקל מאוד לערוך ולהפיץ. לעומת זאת סרטונים ביו-טיוב למשל הם לרוב ארוכים יותר ולכן פונים לקהל יעד מאוד מבוגר או ספציפי (כגון גיימרים צעירים).

מבחינתכם מדובר בהרבה יותר עבודה שחורה של עריכה ושיוף הסרטון (למרות שאפשר לשדר גם בלייב).

מעבר לזאת כדי להרוויח ממודעות ביו-טיוב אתם חייבים שהערוץ שלכם יהיה מאוד פופולארי (לפחות 1,000 עוקבים עם 40 שעות צפייה בשנה האחרונה). בישראל זה לא תמיד קל להגיע לכאלו מספרים.

למה אני לא יכול לשים קישור בביו?

קישור לחיץ בביו עשוי לדרוש מכם להגיע לפחות ל-1,000 עוקבים או לפתוח חשבון עסקי

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו וקבלו מבצעים וחדשות חמות

הירשם לרשימת התפוצה שלנו וקבל דברים מעניינים ועדכונים לתיבת הדואר הנכנס שלך.

Thank you for subscribing.

Something went wrong.

לרגל פתיחת 2024 קופון 5% על כל האתר| קוד קופון: 20245
קוד: בוסט10
close-image
דילוג לתוכן