icon 0
מה זה פוריו

מה זה פוריו 

רשתות חברתיות עובדות על פי רעיון מאוד פשוט: לספק לחברים בהן אפשרות לצרוך מידע ותוכן שהוא רלוונטי עבורם. כך כל משתמש ברשת חברתית יכול ליהנות מתכנים שימצאו חן בעיניו ויעניינו אותו. הרשתות משתמשות בנתונים שונים בשביל לאפיין כל משתמש ולספק לו את התוכן שהוא מתעניין בו. 

רשת טיקטוק עושה זאת על ידי שימוש בעמוד שנקרא פוריו. לצד אינספור סרטונים שהגולש יכול לראות ברשת, בין אם זה על ידי חיפוש ובין אם זה בדרכים אחרות, הרי שהרשת מציעה לו גם אפשרות לצפות בסרטונים שיכולים לעניין אותו דרך עמוד פוריו. 

כלי זה יכול לשרת לא רק את הגולשים בטיקטוק אלא גם כל בית עסק, בעל מקצוע או משפיען רשת המבקשים לעלות סרטונים ולהגיע אל קהל המשתמשים בטיקטוק.  

 

מה זה פוריו?

 

פור יו (מוכר בשם For You Page – FYP) הוא עמוד אליו מגיעים סרטונים שרשת הטיקטוק בוחרת, מתוך נתונים שמנטרת אודות המשתמש ואודות סרטונים שעולים לרשת ויכולים להתאים לו. 

לדוגמא, אם אנחנו אוהבים לצפות בסרטוני חתולים, הרשת יודעת לנטר זאת באמצעות קריאה של נתונים כמו צפיות, לייקים, שיתופים, תגובות ובדרכים נוספות. לכן, בעמוד FYP שלנו נוכל למצוא מגוון סרטונים של חתולים, כולל ממשתמשים שאנחנו לא מכירים ולא בהכרח חברים שלהם או עוקבים אחרים בטיקטוק. 

עמוד זה יוצר יתרונות לשני הצדדים: אנחנו נחשפים לסרטונים נוספים, חדשים ויכולים לגלות דברים שלא הכרנו קודם לכן. יוצרי הסרטונים נהנים מחשיפה לקהל גולשים חדש, שלא הכיר אותם קודם לכן ולא עקב אחריהם בעבר. 

חשוב להדגיש, עמוד FYP מייצר למעשה מצב בו כל גולש נהנה מפיד מותאם עבורו. זו הגישה שרשתות חברתיות עובדות על פיו. להבדיל מאתר אינטרנט רגיל שמייצר פיד עם אותן כתבות וידיעות לכולם, הרי שברשתות חברתיות כל אחד מייצר לעצמו פיד בהתאם לתחומי העניין שלו. בצורה כזו, בעוד אנחנו נהנה מפיד מלא בסרטוני חתולים, משתמשים אחרים ייהנו מפי מפיד מלא בסרטונים אהובים עליהם. 

למה חשוב לנו להגיע לעמוד פוריו?

בתור יצרני תוכן ומי שרוצים לקדם סרטונים בטיקטוק לצרכים שיווקים ואחרים, חשוב לנו להגיע לעמוד פוריו. זו אחת המטרות שאנחנו צריכים לשים לנגד עינינו כשאנחנו יוצרים ומעלים תוכן לרשת. 

ישנן 3 סיבות עיקריות לכך:

סיבה ראשונה, כפי שציינו, בצורה כזו אנחנו יכולים להיחשף בפני משתמשים שמעולם לא צפו בתכנים שלנו ולא עקבו אחרינו. זה מגדיל את נפח החשיפה שלנו. 

סיבה שנייה, ברגע שמתחילים לעקוב יותר אנשים, אז כמות השיתופים עולה, הסרטונים שלנו הופכים להיות ויראליים, אנחנו זוכים להרבה יותר חשיפה, וזה יכול להוביל אותנו למקומות שונים. אם מדובר בתוכן שמטרתו לשווק ולמכור מוצרים או שירותים, אז נוכל לייצר כך יותר לידים למכירות.

סיבה שלישית, ברגע שהסרטונים שלנו זוכים לחשיפה גדולה יותר, טיקטוק מזהה אותם כמשמעותיים, פופולאריים ויכולה לעזור לנו לקדם אותם ובכלל לקדם את העמוד שלנו. לדוגמא, היא תציע ליותר אנשים לעקוב אחרינו ואחרי הסרטונים שלנו. 

איך מגיעים להופיע בעמוד FOR YOU?

ישנם מספר דברים שיכולים לעזור להופיע בעמוד FOR YOU ולקבל חשיפה מוגברת:

ראשית, ככל שיש יותר לייקים ושיתופים לסרטונים שלנו, כך גדל הסיכוי שלהם להופיע בעמוד. הסיבה היא, טיקטוק יתפוס את הסרטונים כמעניינים, חשובים וכאלה שיהיה נכון להציג בפני משתמשים שמתעניינים בתחום שלנו. כך טיקטוק למעשה מאפשרת לחברים ברשת לקבל תכנים מעניינים וחשובים. 

לשם כך, אנחנו צריכים לקדם את הסרטונים שלנו, בין אם זה באמצעות שיתופים, תיוגים, פרסום ברשתות חברתיות אחרות ועוד. 

שנית, הגדרות שונות שמופיעות אצל הגולשים. למשל, הגדרות מדינה, הגדרות שפה ועוד. לכן, אם אנחנו רוצים שהסרטונים שלנו יופיעו אצל קהל יעד מסוים, עלינו לאפיין את ההגדרות שלהם ולכוון אליהם. אז יהיה לנו יותר סיכוי להגיע אל עמודי FOR YOU שלהם. 

שלישית, עניין. ככל שהסרטון יותר מעניין, רלוונטי וכמובן עונה על תחומי עניין של גולשים מסוימים, כך גדל הסיכוי שהוא יופיע בעמוד פוריו שלהם. לשם כך, אפשר להשתמש בתיוגים ובאמצעים אחרים. 

חשוב להדגיש, סרטונים מופיעים בעמוד פור יו במשך שלושה חודשים. בדרך כלל, הם זוכים לרמת שיא של צפיות אחרי העלאה ולאחר מכן הם מתייצבים על כמות צפיות סבירה. ישנם מקרים בהם הסרטון לא זוכה לחשיפה בשלב הראשון ורק אחרי שטיקטוק מחליטים לקדם אותו, הוא מתחיל לצבור תאוצה. 

בכל מקרה, הגולש לא יכול לראות דרך עמוד פור יו, מתי הסרטון הועלה, כך שהוא נשאר רלוונטי במשך כל התקופה שהוא נמצא בעמוד פור יו. זה עוד נקודה שרצוי לקחת בחשבון, כשפועלים בשביל לעלות סרטונים לעמוד.

סיכום

אחד היתרונות המובהקים של רשתות חברתיות זו היכולת לייצר תוכן ממוקד עבור הגולש. טיקטוק עושה את זה דרך עמוד פור יו. חשוב מאוד לנצל את הכלים שהיא מציעה בשביל לעלות סרטונים לעמוד ולקדם אותם. כך אפשר להגיע אל קהל יעד ספציפי ולמשוך את תשומת הלב שלו. 

לשם כך, חשוב לעבוד עם גורמים המתמחים בטיקטוק, הן בכל מה שקשור לתחום של יצירת סרטונים והן בכל מה שקשור לתחום של העלאה וקידום סרטונים ברשת. בצורה כזו יוצרים חשיפה משמעותית, מגיעים אל קהל גולשים גדול ומושכים עוד משתמשים לעמוד ברשת. 

 

 

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו וקבלו מבצעים וחדשות חמות

הירשם לרשימת התפוצה שלנו וקבל דברים מעניינים ועדכונים לתיבת הדואר הנכנס שלך.

Thank you for subscribing.

Something went wrong.

לרגל פתיחת 2025 קופון 5% על כל האתר| קוד קופון: 20245
קוד: בוסט10
close-image
דילוג לתוכן