כמה כסף אפשר לעשות מטיקטוק?
הרבה אנשים מתייחסים אל טיקטוק כרשת חברתית “לילדים” שבה ילדים ובני נוער מצלמים את עצמם מבצעים כל מיני אתגרים או רודפים אחרי טרנדים שאחרי יומיים לאף אחד כבר לא אכפת מהם.
אבל מי שיודע איך לעבוד עם טיק טוק בצורה אפקטיבית, יכול לעשות ממנה לא מעט כסף, שואלים את עצמכם “כמה כסף אפשר לעשות בטיקטוק?” המשיכו לקרוא!
TikTok – לא מוכרים רק להורים
עסקים רבים ואפילו חברות שיווק מקצועיות מפיצים סרטוני טיקטוק שמותאמים לקהל יעד הצעיר שכולל בעיקר בני נוער מתוך מחשבה שהם ילחצו על ההורים שלהם לקנות.
לעומת זאת, הנתונים מראים שכיום קהל היעד העיקרי של TikTok מורכב גם משכבות גיל בוגרות יותר ולמעשה מכסה את כל שכבות האוכלוסייה.
לכן קמפיין שיווקי יכול לכלול גם מוצרים יקרים יחסית שאנשים בשנות העשרים והשלושים יכולים להרשות לעצמם לרכוש לפני הילדים והמשכנתא.
איך משפיענים עושים כסף בטיקטוק?
יש בישראל הרבה משפיעני TikTok שהתפרסמו דרך טיקטוק עצמה, למשל:
- עומר לוי ( 925 אלף עוקבים) – מתכונים ואוכל
- שירה בר (326 אלף עוקבים) – דוגמנות וטיפוח גוף
- עמית מזרחי (672 אלף עוקבים) – שחקנית
- עידן שלו (616 אלף עוקבים)
משפיענים יכולים להרוויח כסף באמצעות שיתופי פעולה עם נותני חסות, עבודה עם משרדי פרסום, קבלת מתנות בלייבים או מכירת מותג פרטי דרך חנויות מקוונות.
מותגים המתאימים למשפיענים הם לרוב מתחום הביוטי וטיפוח הגוף, אך ישנם גם כאלה שמעבירים הרצאות ומשתפים חוויות מחוץ לפלטפורמה. לדוגמה, שירה בר מדברת על ההתמודדות שלה עם אנורקסיה ובולמיה.
חשוב להבין שמשפיענים שמתפרנסים בעיקר מטיקטוק משקיעים בכך ממש כמו בעבודה רגילה אם לא יותר. מן הסתם אף אחד לא יספר לכם כמה הוא באמת מרוויח.
אז כמה אפשר להרוויח בטיקטוק?
למרות שאין נתונים רשמיים, יש בהחלט הערכות לגבי כמה המשפיענים הישראלים המובילים עושים מכל פעילות הסושיאל שלהם.
על פי האתר הפיננסי “ביזפורטל”, מדובר בסכומים שמתחילים בחצי מיליון שקל ויכולים גם להגיע לכמה מיליונים בשנה, תלוי עד כמה המשפיען מצליח לרתום את הפעילות שלו גם מעבר לרשתות החברתיות.
לדוגמה, ההערכה היא שאלין כהן עושה כמה מיליוני שקלים גם בזכות מותג האיפור והקוסמטיקה שלה (ALN).
אם אנחנו מדברים על קמפיינים בודדים, ההערכות מדברות על 8-10 אלפי שקלים בשנה עבור משפיענים שיש להם 100,000 עוקבים. המשפיענים הגדולים מגיעים גם לסכומים של 25,000 ויותר. כל זה בלי תוכניות שותפים או חתימה על ריטיינר, שלמעשה מבטיחה למשפיען הכנסה קבועה.
הטרנד החדש – UGC
לא כל אחד הופך למשפיען. למעשה מעט מאוד אנשים מתכננים להיות משפיענים. בדרך כלל מדובר בשילוב של כמה גורמים כמו מציאת נישה ייחודית, יכולת להפיק סרטונים באיכות גבוהה ובעיקר סיפור מעניין והרבה מאוד אמביציה ורצון להשקיע
אז מה עושים? אם יש לכם כמות נכבדת של עוקבים בטיקטוק, אתם יכולים להפוך להיות יוצרי תוכן, UGC.
אז מה זה UGC?
יוצרי תוכן הם חשבונות פופולאריים, אבל באותה רמה של “משפיעני על” (לעיתים קוראים להם “מיקרו משפיענים”) שמציגים את עצמם ממליצים על מותג או משתמשים במוצרים שונים.
מבחינת חברות השיווק הם נתפסים כיותר אותנטיים ובניגוד למשפיענים, לא מקשרים אותם עם מותג מסוים או איזושהי אג’נדה נסתרת.
עבודה עם UGC מאפשרת לחברות שיווק עם תקציבים מצומצמים לקבל חשיפה גדולה יחסית ול-UGC עצמם להרוויח כסף גם בלי להפוך את העולם…
כמה מרוויחים ה-UGCs?
זו כבר שאלה קשה יותר מכיוון שאין לנו נתונים על ישראל. בחו”ל המספרים מדברים על בין 5,000 דולר בשנה לבין 100,000$ בשנה בגבול העליון (7% בלבד).
התרגום לשקלים לא בהכרח יהיה מדויק מכיוון שהשוק הוא שונה, אבל כנראה שגם כאן מדובר בהשלמת הכנסה יפה.
האם לפנות לקהל בינלאומי?
האלגוריתם של טיקטוק הוא בעל תיעדוף גאוגרפי ולכן רוב המשתמשים יראו תוכן ישראלי בעברית. רק אם הם יתחילו לעקוב באופן אקטיבי אחרי חשבונות מחו”ל, הם יחשפו לסרטונים מעבר לים.
מהסיבה הזו אנחנו ממליצים לכם ליצור תוכן וסרטונים בעברית.
עוד נקודה חשובה: למרות שמאוד חשוב לצבור עוקבים, בניגוד לרשתות אחרות, בטיק-טוק גם משתמשים בלי עשרות אלפי עוקבים יכולים לקבל הרבה צפיות. ככל שהסרטונים יקבלו יותר צפיות, כך האלגוריתם יסיק מכך שמדובר בחשבון יותר מקצועי ורלוונטי.
ניהול פרופילים בטיק-טוק
ניהול פרופילים בטיק-טוק היא עוד דרך לעשות כסף. חשבונות של חברות ומותגים גדולים בדרך כלל עובדים עם משרדי פרסום גדולים, אבל גם פרופילים קטנים יותר זקוקים לעיתים לניהול, ואז הם יכולים לעבוד עם עצמאיים או צוותים קטנים.
הניהול יכול לכלול גם הפקת סרטונים מקצועית מעבר לכלים שאותה טיק-טוק מציעה בעצמה. הפקה כזו תיראה הרבה יותר מקצועית מבחינת צילום, עריכה, אפקטים, סנכרון כתוביות וכו’.
כאן לא מדובר בעבודה במשרה מלאה, למרות שישנם לקוחות שישלמו לכם ריטיינרים של כמה אלפי שקלים בחודש.
רוצים לקבל בוסט לטיקטוק?
לא משנה אם אתם זקוקים לצפיות, לייקים או שיתופים בטיקטוק, בגט בוסט תוכלו למצוא את כולם. אנחנו משתמשים בפרופילים אמיתיים ומתחייבים למחיר הזול ביותר בשוק.
הירשם לרשימת התפוצה שלנו וקבל דברים מעניינים ועדכונים לתיבת הדואר הנכנס שלך.