איך עושים פוסט משותף באינסטגרם
רשתות חברתיות מספקות מגוון רחב של אופציות בעזרתן אפשר לפרסם ולקדם אירועים, מוצרים, שירותים ודברים נוספים. אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות פוסט משותף, לדוגמא באינסטגרם.
כידוע, בעזרת אינסטגרם ניתן לעלות תמונות וסרטונים אישיים, חברתיים, עסקיים ואחרים. רבים מאיתנו משתמשים בכלים שהרשת מספקת לנו בשביל לעלות תמונות וסרטונים מטיולים בחו”ל, ארוחות במסעדות, מפגשים חברתיים, מסיבות ודברים אחרים שאנחנו משתתפים בהם. אנחנו גם משתמשים בכלים שאינסטגרם מספקת לנו בשביל למשוך גולשים להזמין מוצרים ושירותים או להשתתף באירועים שאנחנו עורכים.
מה זה פוסט משותף באינסטגרם?
אחת הדרכים לעשות את כל זה, היא בעזרת פוסט משותף באינסטגרם.
פוסט משותף, הוא פוסט שכותבים ומפרסמים עם משתמש נוסף ברשת. בצורה כזו, הפוסט מתפרסם בפיד של שני המשתמשים, וזוכה לחשיפה בקרב הקהלים של שניהם.
דוגמא: אם אתם בעלים של מסעדה והחלטתם לעשות שיתוף פעולה ייחודי ובלעדי עם חברה מסוימת שמשווקת משקאות אלכוהוליים. אחד הכלים בעזרתו תוכלו לפרסם את שיתוף הפעולה ביניכם ולקדם אותו, הוא לייצר פוסט משותף ביחד עם צוות החברה.
הפוסט יעלה בפיד שלכם וגם בפיד שלהם, וכך הקהלים של שני בתי העסק ייחשף אליו. לא רק שכמות הגולשים שייחשפו אליו יגדל באופן משמעותי, אלא בזכות השיתופים שהפוסט יקבל, הכמות תגדל באופן משמעותי יותר מאשר הפוסט היה מתפרסם רק אצלכם או להבדיל, אם כל אחד מעסקים היה מפרסם אותו בנפרד.
איך יוצרים פוסט משותף באינסטגרם
השלבים ליצירת פוסט משותף באינסטגרם הם מאוד פשוטים:
שלב ראשון: יוצרים פוסט. הוא צריך להתאים למטרות שלכם ולקהל היעד אליו אתם פונים. מאחר והוא אמור להתפרסם באינסטגרם, אז יש להקפיד על בחירת תמונות וסרטונים איכותיים, מעניינים, ברמה גבוהה. הטקסט המצורף אליו צריך להיות כתוב בשפה יפה, רהוטה וברורה.
שלב שני: מתייגים את המשתמש אותו איתו אתם רוצים לשתף את הפוסט שלכם. חשוב לציין, בשביל שיהיה אפשר לייצר פוסט משותף, הוא חייב לעקוב אחרי החשבון שלכם ואתם צריכים לעקוב אחרי החשבון שלו. כך שאם מדובר בשותף שאיננו עוקב אחריכם או אתם לא עוקבים אחרי החשבון שלו, הקפידו קודם לעקוב אחד אחרי השני, בשביל שתוכלו לפרסם פוסט משותף.
אחרי שמסיימים את שני השלבים הראשונים, אפשר להתקדם הלאה ולהוסיף לפוסט תיאור, מיקום, האשטגים חשובים, תיוגים של משתמשים נוספים שהייתם רוצים שיהיו חלק מהפוסט וייחשפו אליו באופן ספציפי ועוד. אחרי שמסיימים לעשות את כל זה, אפשר לפרסם אותו, באופן מיידי או לתזמן שהוא יתפרסם במועד מסוים.
חשוב להדגיש, הפוסט יעלה אצל השותף שלכם רק אחרי שהוא יאשר את התיוג שלו. האישור של התיוג, למעשה שווה ערך לאישור פרסום הפוסט אצלו בפיד. ברגע שזה קורה, הפוסט מתפרסם באופן אוטומטי בפיד שלו.
אחרי שהפוסט מפורסם, אתם יכולים להחליט אם ברצונכם לקדם אותו באופן ממומן ולייצר לו חשיפה משמעותית יותר, לקדם אותו אורגני או לא לקדם אותו כלל.
למה שווה לפרסם פוסט משותף באינסטגרם?
יצירת חשיפה גדולה יותר– כשיוצרים פוסט משותף, מגדילים בכמות ניכרת את החשיפה אליו. זה לא פוסט שרק קהל מפיד אחד נחשף אליו אלא פוסט שקהלים משני פידים, שני משתמשים, נחשפים אליו. החשיפה גדלה באופן משמעותי.
הגברת מעורבות בפוסט – ברגע שהחשיפה לפוסט גדלה, כך גם המעורבות בו (לייקים, תגובות, שיתופים) גדלה וזה גורם מגדיל משמעותי הן את החשיפה והנראות והן את האפקט של הפוסט
הרחבת קהל יעד – אחת הסיבות לעשות פוסטים משותפים היא להגיע לקהלים חדשים. קהלים שלא בהכרח ייחשפו לפוסטים שאתם מעלים והדרך להגיע אליהם היא בעזרת שיתוף פעולה עם משתמשים שהם כן נחשפים אליהם.
על ידי הרחבת קהל יעד אתם יכולים לקבל עוקבים חדשים לפיד שלכם, לייצר יותר מעורבות בעמוד ובפוסטים שלכם ואפילו לייצר קהל לקוחות חדש.
מתי נכון לייצר פוסט משותף באינסטגרם?
הנה מספר דוגמאות מתי נכון לייצר פוסט משותף באינסטגרם:
- כשמבצעים שיתופי פעולה עסקיים ומסחריים עם בתי עסק ובעלי מקצוע נוספים.
- כשרוצים לקדם מטרות משותפות עם משתמשים נוספים.
- אם רוצים לפרסם אירוע שנערך או ייערך, בהשתתפות גורמים אחרים.
- אם רוצים להודות, להמליץ או לספק מידע על בית עסק, בעל מקצוע או משתמש אחר.
- אם רוצים לפרסם כתבה או סיפור שמשתמש אחר מופיע בו וחשוב לכם שהוא וקהל העוקבים שלו ייחשף אליו.
איך בוחרים עם מי לשתף פוסט באינסטגרם?
מעבר להיבטים המסחריים, המקצועיים והיבטים דומים, חשוב שהמשתמש איתו אתם מבקשים לשתף את הפוסט שלכם, יהיה מישהו שתרצו להיות “מחוברים” אליו. מישהו שקהל העוקבים שלכם ישמח לראות שיש ביניכם חיבור ושיתוף פעולה וכן מישהו שאתם רוצים שקהל העוקבים שלו יתחבר גם אליכם.
לכן, לא בכל מחיר ולא בכל מקרה צריך לייצר פוסט משותף. בסיכומו של דבר, הפוסט צריך להיות חיובי ולהביא לתוצאות חיוביות בכל הפרמטרים, לא רק במובן של יצירת חשיפה ומעורבות אלא גם במובן שהיא תהיה חיובית וחיונית ותשרת אתכם מבחינה עסקית, שיווקית ומקצועית.
רוצים לייצר פוסט משותף באינסטגרם? זה הזמן ליצור איתנו קשר
אנחנו בחברת גט בוסט נשמח לעזור לכם לייצר פוסט משותף באינסטגרם ולקדם אותו בצורה מקצועית ונכונה. פנו אלינו עוד היום ונעמיד לרשותכם את כל הידע, הניסיון והכלים המקצועיים שעומדים לרשותנו!
הירשם לרשימת התפוצה שלנו וקבל דברים מעניינים ועדכונים לתיבת הדואר הנכנס שלך.