icon 0
קידום אורגני באינסטגרם

קידום אורגני באינסטגרם

למרות שאינסטגרם היא עדיין אחת מהרשתות החברתיות הכי פופולאריות, לא תמיד קל לפצח את השיטה ולהבין איך לקבל באמצעותה נוכחות משמעותית מבלי לשלם על מודעות ממומנות.

אנחנו לא יכולים להבטיח שאחרי שתקראו את המדריך הזה תהפכו לתופעה הוויראלית הבאה, אבל כן תצליחו להגדיל את מספר העוקבים שלכם ואת החשיפה לעסק באופן משמעותי.

במדריך הזה ניגע בנקודות הבאות:

  • מעבר לחשבון עסקי (+ דגשים)
  • שימוש ב#
  • שימוש במדבקות וקישורים בסטוריס
  • שימוש באינסטגרם מהמחשב
  • בוסט לאינסטגרם
  • סידור מחדש של ה-Grid
  • רעיונות לפוסטים

מעבר לחשבון עסקי

הדבר הראשון שתרצו לעשות זה לשנות את סוג החשבון שלכם לחשבון עסקי. חשבון עסקי יכול להציג מידע נוסף במסך הפרופיל שלו ואתם תקבלו נתונים מלאים על מספר החשיפות והאינטראקציות של משתמשים עם הפוסטים שלכם.

שימו לב: פרופיל עסקי חייב להיות ציבורי. אם הפרופיל שלכם הוא פרופיל פרטי, אינסטגרם תבקש מכם להפוך אותו לפרופיל ציבורי. תוכלו עדיין ליצור פרופיל פרטי חדש או להשתמש בפרופיל קיים.

איך עושים את זה?

1.לחצו על התמונה שלכם למטה בצד שמאל כדי להיכנס למסך הפרופיל

2.לחצו על הבר עם שלושת הקווים בפינה השמאלית העליונה

3.עכשיו לחצו על “הגדרות ופרטיות”

4.במסך שייפתח לחצו על “סוג החשבון וכלים”

5.כעת לחצו על “מעבר לחשבון מקצועי”

כעת כל מה שאתם צריכים לעשות זה לעקוב אחרי ההוראות על המסך

אינסטגרם תציג בפניכם כמה פעולות שכדאי לבצע:

הזמנת חברים – האפשרות הזו נותנת לכם את היכולת לשלוח הזמנות למעקב אחרי הפרופיל שלכם. אלו יכולים להיות אנשי קשר, חברים בפייסבוק, ב-Whatsapp, או בכל אפליקציה אחרת לבחירתכם. מן הסתם, מי שמקבל את ההזמנה חייב להיות משתמש באינסטגרם בעצמו או לפתוח אחד כזה.

שיתוף פוסט – מהמסך הזה ניתן לשתף באופן מיידי פוסט עם תמונה או סרטון. כרגע לא בטוח שתרצו לעשות זאת לפני שיש לכם מה לשתף מהטלפון.

מידע על מודעות – מכיוון שאנחנו מדברים על קידום אורגני, האופציה הזו כרגע לא רלוונטית אלינו.

השלמת הפרופיל – במסך זה תוכלו להוסיף את הפרטים הבאים:

  • שם העסק (ברירת המחדל היא השם שלכם)
  • כינוי גוף (לא רלוונטי לעברית)
  • ביוגרפיה קצרה / ביו (מומלץ מאוד)
  • קישורים חיצונים וקישור לעמוד פייסבוק.

קבלת השראה – אופציה זו תציג בפניכם פוסטים ציבורים מפרופילים של עסקים דומים לכם שתוכלו לבחור לעקוב אחריהם במטרה לקבל רעיונות לפוסטים שלכם ולעודד אותם לעקוב בחזרה אחריכם.

יעדים – כאן אינסטגרם תשאל אתכם במה אתם מעדיפים להתמקד כדי שתוכל להציג לכם את נתוני השימוש הכי רלוונטים עבור העסק שלכם באופן ספציפי.

דגשים בזמן השלמת הפרופיל

1.שם העסק – אל תסתפקו בשם הרגיל של העסק – הוסיפו גם סלוגן או את שם העסק באנגלית באמצעות קו מפריד (|) או איימוג’י דרך המקלדת של הסמארטפון שלכם.

2.קישורים – בניגוד לעבר אפשר להוסיף כמה קישורים וכבר אין צורך להשתמש בכל מיני פתרונות מסורבלים כמו tinyurl.

3.עקביות – חייב להיות קשר הגיוני בין שם העסק והתיאור שלו. התיאור צריך להיות שיווקי ולתת לגולש סיבות לעקוב אחריכם. בניגוד לפרופיל פרטי, זה לא המקום לתאר את עצמכם. גם בתיאור מומלץ להשתמש באימוג’י אחד או שניים.

4.תמונה –Why so Serious? תמיד נסו להיראות משוחררים וטבעיים, אפילו אם אתם עוסקים במקצוע יחסית כבד כמו עריכת דין…

קידום אורגני באינסטגרם
קידום אורגני  באינסטגרם

מחפשים עוד רעיונות? ככה תכתבו ביו מצוין.

צרו # משלכם

הרבה אנשים או עסקים שמתחילים לעבוד עם אינסטגרם יוצאים מנקודת הנחה שאם הם ישתמשו בהרבה תיוגים בתיאור העסק או בפוסטים, הם יגיעו מהר לפידים של אחרים.

זו אומנם טקטיקה שאפשר להשתמש בה, אבל אפשר לקחת את כל העסק צעד אחד קדימה וליצור # משלכם. באופן זה מי שעושה שימוש במוצרים שלכם יוכל לתייג אתכם וכך בעצם להפוך לסוג של “שגריר” ולהמליץ על השירותים שלכם.

שימוש במדבקות (סטיקרים) בסטוריס ונעיצה בפרופיל

הסטוריס הם אחד מן הכלים החשובים ביותר באינסטגרם  והם מאפשרים לכם לחבר מספר תמונות או סרטונים ולהציג אותם לזמן מוגבל של 24 שעות.

אבל יש דבר אחד ספציפי שאפשר לעשות עם סטוריס וכדאי מאוד להכיר: שימוש במדבקות. המדבקות (סטיקרים) הן אלמנטים אינטראקטיביים שאפשר להשתמש בהם בתוך הסטורי.

אלו הם הסטיקרים “החזקים” ביותר עבור עסקים:

  • סקרים
  • שאלות שעליהן הגולשים יכולים לענות תשובות פתוחות
  • בחנים (שאלונים)
  • קישורים

קישורים היא אופציה מעולה אם העלתם פוסט או מאמר שלא מתאים לפורמט של אינסטגרם ואתם לא רוצים לנעוץ אותו בביו שלכם.

קידום אורגני באינסטגרם ב2024
קידום אורגני באינסטגרם ב2024

אם אתם מרוצים מסטוריס ורוצים להפוך אותו לחלק קבוע מהפרופיל שלכם אתם יכולים להוסיף אותו לנבחרים בצורה הבאה:

1.גשו אל תפריט הפרופיל (שלושת הפסים למעלה)

2.גשו לארכיון

3.לחצו על הסטורי שיצרתם

4.לחצו על “הוסיפו לנבחר”

יש לכם תמיד את האפשרות להפוך את הסטורי לפוסט או לשמור כתמונה, אבל אז כל הסטיקרים, המוזיקה והאפקטים יעלמו.

שימוש באינסטגרם מהמחשב

למרות שהאפליקציה של אינסטגרם היא עדיין הדרך הכי טובה להגיע לכל האופציות, לפעמיים יותר נוח להעלות פוסטים מהמחשב. כדי לעשות את זה כל מה שאתם צריכים לעשות זה להיכנס לאתר של Instagram.com.

שימו לב שאומנם תהיו מוגבלים רק להעלאת פוסטים או סרטונים חיים ולמשלוח של הודעות, אבל תהיה לכם גישה לכל התמונות במחשב שלכם. יתרון עצום אם אתם רוצים לערך תמונה לפני השליחה בלי הצורך להעביר אותה לכל מיני שירותי ענן.

בוסט לאינסטגרם

אחד הדרכים לקבל חשיפה גדולה יותר היא באמצעות “בוסט לאינסטגרם” כמו למשל קניית עוקבים, לייקים ותגובות. בניגוד למה שאולי אמרו לכם, זו שיטה בטוחה יחסית כל עוד אתם מקפידים על יחס הגיוני בין הפופולאריות הקיימת של החשבון לבין ה”בוסט” שאתם נותנים.

לדוגמה, לא הגיוני שחשבון עם 100 עוקבים יקבל בבת אחת עוד 10,000 עוקבים. לכן ההמלצה שלנו היא לתת בוסטים על פי היחס שמתאים לכם.

סידור מחדש של ה-Grid

נכון להיום אין אפשרות לסדר מחדש את ה-Grid באינסטגרם, אבל יש כלים חיצונים שיעזרו לכם לפרק תמונה אחת גדולה לכמה תמונות קטנות. (Instagram Grid Splitter) וימספרו כל פוסט כדי שיהיה לכם קל להעלות אותם לפי הסדר.

אם אתם לא רוצים להשתמש בכלים האלו, אלא רק לסדר פוסטים בודדים מחדש, אתם יכולים פשוט להסתיר או למחוק אותן ולהעלות אותן מחדש מתוך הארכיון.

אפשרות אחרת היא ליצור סטורי שבו המסך מתחלק לכמה תמונות, אבל באופן הזה תהיו מוגבלים לגלריה או המצלמה של הטלפון.

לסיום, אתם יכולים פשוט להעלות כמה תמונות אל תוך אותו הפוסט כדי ליצור “פוסט קרוסלה” (החזיקו את האצבע ליד כל תמונה עד שנדלק V).

רעיונות לפוסטים, סטוריס וסרטונים

עד עכשיו דיברנו בעיקר על הצד הטכני, אבל כדי להצליח באינסטגרם אין מנוס מלחשוב גם באופן יצירתי וליצור תוכן שלקוחות פוטנציאלים באמת ירצו ליצור אתו מעורבות.

הדבר החשוב ביותר הוא גיוון. הנה כמה רעיונות:

  • תחרויות ופרסים שקשורים לעסק. למשל: “ספרו לנו את המקום המוזר ביותר שבו אכלתם את החטיף שלנו”.
  • העלו אירוע משמעותי מחיי העסק בצורת קרוסלה
  • קחו את הגולשים אל מאחורי הקלעים או העלו תמונות של “לפני ואחרי”
  • העלו המלצה של לקוח מאתר האינטרנט שלכם, ביקורות גוגל וכו’
  • השתמשו בהומור עצמי ונונסנס (משהו ש”דומינוס פיצה” עושים מצוין ואנחנו לא אומרים את זה סתם כי אנחנו אוהבים פיצה…)
  • סכמו את השנה החולפת באמצעות סטורי

נשמע מסובך? האמת שממש לא, צפו בסרטון:

חשוב מאוד גם לשלב בין פורמטים שונים כגון פוסטים עם תמונות, סטוריס, סרטונים בתוך סטוריס וסרטונים קצרים (Reels). בצורה הזו תוכלו לדעת מה עובד הכי טוב עבורכם.

בגלל האופי הדינאמי של אינסטגרם, אפשר לנצל שוב פוסטים שכבר לא מופיעים ב-Grid שלכם.

מקווים שהטיפים והעצות שלנו עזרו לכם להכיר קצת יותר טוב את האפשרויות שמתחבאות באינסטגרם ואולי לא הכרתם, ובמיוחד שהעלנו את המוטיבציה שלכם לנסות כל מיני דברים חדשים, בנוסף אנו מציעים גם שירות קידום באינסטגרם, מוזמנים לצור קשר.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו וקבלו מבצעים וחדשות חמות

הירשם לרשימת התפוצה שלנו וקבל דברים מעניינים ועדכונים לתיבת הדואר הנכנס שלך.

Thank you for subscribing.

Something went wrong.

לרגל פתיחת 2024 קופון 5% על כל האתר| קוד קופון: 20245
קוד: בוסט10
close-image
דילוג לתוכן