icon 0
מה זה Threads

מה זה Threads ולמה צריך להיות לכם אכפת?

ייתכן שכבר שמעתם על Threads (“שרשור הודעות” בתרגום חופשי), התשובה של חברת מטא, חברת האם של פייסבוק ל-X (לשעבר טוויטר).

מה שאתם אולי לא יודעים היא ש-Threads הפכה להצלחה לא קטנה. למעשה, הרשת הגיעה למיליון משתמשים תוך שעה אחת בלבד ולקצת פחות מ-200 מיליון משתמשים תוך 300 ימים.

אם נשווה את הביצועים של ת’רדס לרשתות אחרות או מוצרים טכנולוגים לוהטים אחרים, Threads ללא ספק עומדת בראש הרשימה. אפילו ל-ChatGPT לקח 40 ימים להגיע למיליון משתמשים,  Threads עשתה את זה בשבע שעות…

מאז ת’רדס ידעה עליות ומורדות, אבל אם להאמין לחברת מטא, יש לה עדיין 150 מיליון משתמשים שעושים בה שימוש לפחות פעם בחודש (מה שמכונה MAU).

מדריך Threads: איך להתנהל ברשת החברתית החדשה?

איך נרשמים ל-Threads?

החיבור לת’רדס מתבצע דרך חשבון האינסטגרם שלכם באתר Threads.net או האפליקציה ,Threads אותה תוכלו להוריד מחנויות האפליקציות. בזמן הרישום תוכלו  לייבא משם את הביו ורשימת הקישורים שלכם. נכון להיום לא ניתן לפתוח חשבון עצמאי בת’רדס.

לאחר מכן תצטרכו לבחור האם ליצור פרופיל ציבורי שכל אחד יוכל לראות את הפוסטים שלו, או לפרופיל פרטי שרק מי שעוקב אחריכם יוכל לראות.

בשלב הבא ת’רדס תשלוף את רשימת האנשים שאתם עוקבים אחריהם באינסטגרם ותציע לכם לעקוב אחריהם גם כאן. שימו לב שלא כולם בהכרח פתחו חשבון גם בת’רדס, אבל אם הם יעשו זאת, תתחילו לעקוב אחריהם באופן אוטומטי.

לכן זה אף פעם לא מזיק לקנות עוקבים ישראלים או עוקבים מכל העולם, בתנאי שמדובר במשתמשים אמיתיים שיש להם פוטנציאל להשתמש גם בת’רדס. (לצערנו יש עדיין הרבה חברות שמוכרות בעיקר בוטים ולכן לא יעזרו לכם כאן).

משתמשים מאומתים לעומת לא מאומתים

משתמש מאומת הוא משתמש אותנטי שמסומן עם V כחול. כלומר, מי שמזדהה בשם שלו הוא אכן אותו אדם שיצר או משתמש בחשבון בעל השם הזה. כמו בשאר הרשתות של מטא, אפשר להפוך להיות משתמש מאומת אם אתם חשבון מאוד פופולארי שיש לו “עניין לציבור” אחרי שמילאתם טופס, או שפשוט אתם משלמים ישירות למטא.

מכיוון שת’רדס בנויה על התשתית של אינסטגרם, האימות מתבצע דרך שם וכל מי שמאומת באינסטגרם הופך להיות מאומת אוטומטית גם בת’רדס

הממשק

הממשק של Threads דומה מאוד לזה של X, רק פחות צפוף ועמוס (לפחות כרגע).

בראש האתר / אפליקציה תוכלו לכתוב את הפוסט שלכם  באורך של עד 500 תווים. לכל פוסט תוכלו להוסיף סרטון, גיפ (אנימציה קצרה) דרך מנוע חיפוש גיפים (כמו ברוב הרשתות האחרות), תיוג (#), או אפילו סקר אם תרצו בכך.

עוד אפשרות סופר שימושית היא להוסיף פוסט נוסף ישירות מתחת לפוסט (מכאן המילה “שרשור”).

ברשימת האייקונים למעלה (באתר) או למטה (באפליקציה)  תוכלו לראות מלבד קישור לעמוד הבית, חיפוש וקיצור ליצירת פוסט חדש גם את כפתור הלב שייתן לכם מידע על נתוני השימוש שלכם.

  • מי עוקב אחריכם?
  • מה ענה לפוסטים שלכם
  • מי הזכיר אתכם
  • מי ציטט אתכם
  • מי הדביק מחדש פוסט שלכם
  • אילו אינטראקציות שלכם עברו וולידציה. לרוב אלו אינטראקציות עם משתמשים מאומתים.

“בשבילך” מול “במעקב”

כמו באינסטגרם, אתם יכולים לנווט בת’רדס בשתי דרכים שונות: הראשונה (“במעקב”) תראה לכם רק פוסטים של מי שאתם עוקבים אחריהם. השנייה (“בשבילך”) תראה לכם המלצות לתכנים על סמך הנעקבים והעוקבים שלכם ופוסטים שכבר קראתם.

למעשה מדובר כאן במסך המקביל באינסטגרם (Explore באנגלית).

באתר תוכלו לבצע Switch ביניהם למטה, באפליקציה האפשרות להחליף תופיע אחרי שתלחצו על הסמל של Threads (מעין תמונת מראה של שטרודל).

הגדרות נוספות

כדי להגיע להגדרות נוספות עליכם ללחוץ על סימן התפריט המורחב. במחשב הוא נמצא בצד ימין או שמאל למעלה (תלוי בשפה) ובאפליקציה הוא נמצא במסך הפרופיל שלכם, אחרי שלחצתם עליו בחלק התחתון של המסך.

ההגדרות משתנות מעט בין האתר לאפליקציה, אבל אלו הדברים החשובים ביותר שנתעכב עליהם:

פרטיות (Privacy) – מאפשר לכם לשנות את פרטיות הפרופיל, לקבוע מי יכול להזכיר (לתייג) אתכם וגם ליצור רשימה של מילים בעייתיות שיוסתרו באופן אוטומטי ממאגר מוכן או דרך רשימה מותאמת אישית. ניתן גם לחסום פרופילים אחרים ולהחביא את מספר הלייקים והשיתופים של הפוסטים שלכם.

חשבון – כאן תוכלו לגשת לפרופיל שלכם בכל הרשת של Meta (“מידע אישי”), להפעיל אבטחת הורים (“פיקוח”) ולהגיע לעוד הגדרות אבטחה. שימו לב שהגדרות אלו משותפות עם Instagram.

עוד אפשרות שימושית היא “יציאה להפסקה”, תזכורת שתגביל אתכם במשך השימוש הרצוף, עובד באפליקציה בלבד.

לבסוף, תחת “סטטוס חשבון”, שגם הוא משותף עם אינסטגרם, תוכלו למצוא אילו תכנים שלכם הוסרו, האם ניתן להמליץ עליהם, האם החשבון שלכם מתאים למוניטיזציה (רווח כספי דרך הפעילות שלכם) והאם יש תכונות שלא תוכלו להשתמש בהן.

לסיכום – במה טוויטר / X שונה מ-Threads?

אם נסכם, יש כמה וכמה הבדלים בין X  לבין ת’רדס:

תוכן בעייתי: למרבה הצער, לאחר המיתוג מחדש של טוויטר, הרשת הפכה כמעט בין לילה ועל פי חזונו של איילון מאסק למקום בו כל אחד יכול להגיד כל דבר מופרע שעומד לו על קצה הלשון, כולל הערות אנטישמיות וגזעניות.

Threads לעומת זאת אמורה להיות רשת מפוקחת יותר. לא בטוח שזה יעבוד לטווח הרחוק, אבל כרגע זה מקום שרוב המשתמשים ירגישו בו נוח יותר…

קהל היעד: X היא רשת טרנדית יותר. לדוגמה, הרבה מן המשתמשים בה הם פוליטיקאים שרוצים להדהד את המסרים הפוליטיים שלהם. לעומת זאת, ת’רדס היא רשת שבה מושם דגש על שיחות בין משתמשים (גם האלגוריתם דוחף לכך).

אורך הפוסטים: X מגבילה את אורך הפוסטים הבודדים ל-280 תווים (פעם 140). ת’רדס התחילה ישר עם 500…

פרסומות: נכון להיום אין מודעות בת’רדס, למרות שסביר מאוד שכמו עם שאר המוצרים של מטא, גם זה ישתנה מתישהו (הפוסט הזה נכתב באמצע 2024).

סגנון העיצוב ומורכבות הממשק: X עמוסה מאוד. לעומת זאת, ת’רדס מורכבת כרגע מממשק מינימלי ובהיר (למרות שאפשר גם לשנות את האפליקציה למצב כהה / לילה). אם אתם אוהבים להשתמש בקרוסלה (אוסף) של תמונות, ב-Threads הן מובדלות טוב יותר משאר הפוסטים.

אינטגרציה עם רשתות אחרות – פייסבוק מציגה מדי פעם גם שרשורים מ-Threads, למרות שכרגע נראה שמדובר בעיקר בשרשורים שצוברים הרבה תגובות ולא בהכרח כאלו שקשורים לפעילות של המשתמש.

X אומנם לא מקושרת רשמית לרשת אחרת, אבל לעיתים תוכלו למצוא ציוצים בגוגל, בעיקר בנושאים אקטואליים.

תלות: X היא רשת בפני עצמה, כמה לחיצות ואתם רשומים. לעומת זאת, לא ניתן לפתוח חשבון ת’רדס בלי חשבון באינסטגרם.

מעוניינים בשירותי קידום ברשתות החברתיות? אני מספקים את השירותים הבאים: קידום באינסטגרם, קידום בפייסבוק, קידום בטיקטוק, קידום ביוטיוב ועוד שירותים נוספים.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו וקבלו מבצעים וחדשות חמות

הירשם לרשימת התפוצה שלנו וקבל דברים מעניינים ועדכונים לתיבת הדואר הנכנס שלך.

Thank you for subscribing.

Something went wrong.

לרגל פתיחת 2024 קופון 5% על כל האתר| קוד קופון: 20245
קוד: בוסט10
close-image
דילוג לתוכן