icon 0
מדריך ugc

מה זה UGC?

UGC נשמע אולי כמו ביטוי מפוצץ, אבל מדובר בקיצור סטנדרטי של “User Generated “Content. כלומר, “תוכן שנוצר על ידי גולשים”. UGC מתקשר לביטוי מוכר אחר, Web2.0, התקופה שבה החלו להופיע בלוגים והרשתות החברתיות הראשונות כמו למשל MySpace או “מקושרים” (אצלנו).

אם נעבור בערך 20 שנה קדימה, UGC הפך להיות מזוהה יותר עם פרופילים ואנשים פופולאריים שיש להם מספר גבוה מאוד של עוקבים ברשתות חברתיות מודרניות: טיק-טוק, אינסטגרם, יו-טיוב וגם X / Twitter (למרות שבארץ היא פופולארית קצת פחות).

מה זה UGC Creator?

אם UGC זה “תוכן שנוצר על ידי גולשים”, UGC Creator הוא מי שיוצר את התוכן הזה. בעברית זה יישמע נורא, ולכן כאן אנחנו קוראים להם פשוט “יוצרי תוכן“. כינויים אחרים הם “משפיענים” (Influencers) או כוכבי רשת כפי שהמדיה “הישנה” אוהבת לקרוא להם (שום יוצר תוכן עם מינימום מודעות עצמית לא יעז לקרוא לעצמו כוכב רשת…)

החשיבות של UGC לעסקים

ביחד עם מהפכת התוכן מבוסס גולשים, נוצרה גם הזדמנות פז לעסקים להשתמש בתוכן שכזה כדי לחשוף את עצמם לקהל הרחב. אחרי הכול, אין כמו המלצה אותנטית או שימוש במוצר חדש כדי לחשוף אותו לקהל יעד גדול מאוד ולא פחות חשוב, ממוקד.

אם תרצו, יוצרי התוכן הם הספונסרים של העולם המודרני, רק שהם לא דוחפים את המוצרים בצורה גסה לתוך הפרצוף שלכם… אלא עושים זאת בצורה שנראית טבעית (לפחות, ברובה).

גם האלגוריתמים של הרשתות החברתיות אוהבים את התוכן הזה: הוא מעניין, גורם לגולשים להישאר יותר זמן בפלטפורמה והוא יוצר מעורבות גדולה יחסית.

עבור מפרסמים ומשווקים רבים שיתופי פעולה עם יוצרי תוכן הוא הרבה יותר יעיל מאשר שימוש באתרי אינטרנט סטנדרטים שלוקח המון זמן לקדם אותם בגוגל. גם לעומת קידום ממומן, ישנם לא מעט מקרים שבהם משתלם לשלם סכום חד פעמי או סוג של ריטיינר קבוע למשפיען במקום להוציא הון תועפות על פרסום ממומן באופן קבוע.

אני רוצה להפוך ל-Creator  UGC, מאיפה מתחילים?

כל אחד מאיתנו יכול להיות יוצר תוכן אם יש לו יכולת ליצור טקסטים, תמונות מושכות או סרטונים.

יש כמה סוגי תוכן נפוצים, מה שיעזור לכם להיכנס לתחום ולא ידרוש מכם להמציא את הגלגל:

  • המלצות וסקירת מוצרים או פתיחה שלהם (Unboxing)
  • מדריכים
  • תיעוד של נושאים מעניינים או יוצאי דופן (לא תאמינו כמה אנשים עוקבים באופן יום יומי אחרי התגובות של ילדים פותחים אריזות של צעצועים…)
  • “אתגרים” (לרוב טרנדים שהופכים להיות לא רלוונטיים אחרי כמה ימים או שבועות)

החלק היותר מאתגר הוא איך לגרום לאחרים להיחשף אליכם. לא כל מי שמציג את עצמו כאמן חושים או מראה איך להתאפר עם מוצרי טיפוחי שישאירו לכם עודף מ-100 ש”ח יתחיל לצבור עשרות אלפי עוקבים

לפעמים מדובר פשוט בעניין של מזל בזכות פוסט שהופך לוויראלי או כריזמה ולא בהכרח כישרון יוצא דופן.

יש גם UGC Creators שיבחרו בכל מיני שיטות פרובוקטיביות כמו חלוקת פרסים מוגזמים למי שיתייג אותם. לחלק זה יכול לעבוד, אבל יש בזה גם סיכון לשרוף את עצמכם מהר מאוד כשאנשים יגלו שמאחורי ה-Show אין באמת שום דבר מיוחד…

כמה טיפים להתחלה

אוקי, אז הבנו שאין נוסחה אחת שבאמצעותה תוכלו להיות יוצרי תוכן, אבל הנה כמה טיפים למי שרוצה לעשות את זה בצורה סיסטמתית ולא סתם לירות לכל הכיוונים:

אפשר להתחיל מהמצלמה של הסמארטפון ומשם להתקדם

אם יש לכם טלפון חכם מהשנתיים האחרונות, סביר להניח שהמצלמה שלו מספיק טובה כדי להתחיל. רצוי שלפחות בסרטונים הראשונים תבקשו ממישהו לצלם אתכם, מצלמות הסלפי הקדמיות פחות טובות וגם יהיה לכם קשה לייצב אותן בלי מוט סלפי.

אחרי שהתרגלתם למצלמה של הטלפון תוכלו לעבור לציוד יותר מקצועי כמו חצובות, רינגים ומיקרופונים, שבזכותם יבינו כל מילה שלכם.

עריכת הסרטונים שלכם

העובדה שרוב הסרטונים בטיק-טוק הם באורך של פחות מ-20 שניות לא אומרת שלא חשוב לערוך אותם (אלא אם כן אתם משדרים בלייב). למעשה, דווקא בגלל שיש לכם הרבה פחות מדקה, תרצו לחבר ביחד את הקטעים הכי חשובים, ובשביל זה אין בררה, אלא לערוך אותם.

העריכה גם תאפשר לכם להוסיף בקלות אפקטים או כתוביות.

למרות שיש תוכנות עריכה גם לסמארטפון, אנחנו באופן אישי מעדיפים לערוך על המחשב אחרי שהעלנו את הסרטונים לענן כמו Google Drive או iCloud מהגלריה שלכם (לפעמים הם עולים באופן אוטומטי).

תוכנות העריכה הכי פשוטות למחשב הן “עורך הוידאו” של ווינדוס 11 (ClipChamp בגרסה האנגלית) או תוכנת CapCut. שתיהן קלות מאוד ללמידה ויש עשרות מדריכים שמראים איך להשתמש בהן.

עקביות (אבל בלי שטיקים)

חשוב מאוד להיות עקביים, גם אם בהתחלה נראה שאתם לא מקבלים המון לייקים ותגובות. העיקר הוא שאנשים יתחילו להתעניין במה שאתם עושים.

מצד שני, אל תנסו להתבסס על שטיקים: לכתוב ולהקריא לאנשים ברכות יום הולדת אישיות (למרות שאין לכם מושג מי הם…) יכול לעבוד חודש, חודשיים או אפילו כמה חודשים, אבל בסוף לאנשים יימאס, אלא אם כן תמצאו איזה טוויסט מעניין.

אם אתם רואים שאתם עדיין לא מקבלים מספיק חשיפה, אולי דווקא כן הגיע הזמן לנסות משהו אחר. רק אל תנסו להחליף גרביים כל עשר דקות , תנו לכל דבר שאתם מנסים הזדמנות.

אל תחכו לאחרים, צרו מעורבות גם מהצד שלכם

אם אתם רוצים שישימו לב אליכם, כדאי להתחיל לעקוב אחרי אחרים ולהגיב להם. זה נשמע כמו טיפ ממש בסיסי, אבל הוא עובד. רק אל תעשו את זה בצורה מוגזמת: מי שיש לו המון נעקבים ומספר זעום של עוקבים משדר שאין לו הרבה ערך לתת מעצמו.

לקבל בוסט זו לא בושה!

אפשר גם לקנות חבילות קידום באינסטגרם או כל רשת אחרת. אף אחד לא יגיד לכם שהוא עושה את זה, אבל כולם עושים את זה, אפילו זמרים מפורסמים שצוברים מיליוני צפיות ביו-טיוב רק משירים ישראלים.

מה שכן, צריך להשתמש בכלים כאלו בזהירות ובפרופורציה ולא להתחיל עם חבילות ענקיות. למשל 100,000 צפיות למי שפתח פרופיל חדש באינסטגרם לפני שבוע לא נראה הגיוני. אם אתם לא רוצים להתעסק עם “בוסטים” כל יומיים, יש חבילות שאפשר להפעיל באופן הדרגתי גם על פוסטים עתידיים.

השתמשו בבינה מלאכותית כדי לקצר תהליכים

לא יודעים באיזו תבנית להתחיל? איך ליצור פתיחה לסרטון שלא תישמע מביכה? כלי AI מודרניים יכולים לעזור. עם זאת חשוב להבדיל בין כלים שמתעדכנים בזמן אמת ויכולים נניח למצוא לכם טרנדים לבין כלים שלא מתעדכנים בזמן אמת ויספקו לכם בעיקר תבניות או עובדות וטיפים שתמיד אפשר להשתמש בהם (למשל, “איך לעשות הקצפה לקפה מושלם”)

בעוד ChatGPT בגרסה האחרונה בתשלום (4.X נכון ל-אמצע 2024) יכול להיות מעולה לתוכן יותר יצירתי, הוא לא מתעדכן בזמן אמת…  Gemini של גוגל מתעדכן בזמן אמת והוא גם מבין עברית מצוין, אבל הוא נוטה להפיק טקסטים יחסית קצרים.

אפשרות שלישית שלא מעט אנשים ממליצים עליה היא Claude, מדובר במודל AI מתקדם מאוד עם שליטה מצוינת בעברית, אבל גם הוא למרבה הצער לא מתעדכן בזמן אמת ממקורות ברשת.

תנו לנו לתת לכם בוסט

גם יוצרי התוכן הכי טובים בתחילת דרכם יכולים לקבל עזרה. תנו לנו לתת לכם בוסטים לרשתות חברתיות בצורת חבילות עוקבים, חבילות צפיות וגם תגובות לכל הרשתות החברתיות הלוהטות, בין אם מדובר באינסטגרם, טיקטוק, פייסבוק, סרטוני יו-טיוב או עמודים ופרופילים בפייסבוק.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו וקבלו מבצעים וחדשות חמות

הירשם לרשימת התפוצה שלנו וקבל דברים מעניינים ועדכונים לתיבת הדואר הנכנס שלך.

Thank you for subscribing.

Something went wrong.

לרגל פתיחת 2024 קופון 5% על כל האתר| קוד קופון: 20245
קוד: בוסט10
close-image
דילוג לתוכן