מה זה לידים ואיך לייצר אותם ברשתות החברתיות
אם היינו צריכים להסביר במשפט אחד את החשיבות של שיווק ברשתות חברתיות היינו אומרים “לגרום לגולש להשאיר פרטים או ליצור קשר עם בית העסק“. במילים אחרות, החשיבות היא לייצר לידים, שיובילו בסופו של דבר לעסקה. בשביל זה חשוב להבין מה זה לידים ואיך ניתן לייצר אותם בעזרת שיווק וקידום ברשתות חברתיות.
אנחנו בחברת גט בוסט מתמחים בשיווק ופרסום ברשתות חברתיות, כשהמטרה שלנו היא לחשוף את הלקוחות שלנו בפני גולשים, על מנת שהם ירצו ליצור איתם קשר, להזמין מהם מוצר או שירות. כלומר, המטרה וההתמחות שלנו היא בייצור לידים דרך רשתות חברתיות.
לידים – מה זה ומה החשיבות שלהם?
ליד נחשב לכל פנייה של גולש לבית העסק, במטרה לקבל פרטים על מוצר/שירות או בשלב מתקדם יותר, בשביל לסגור עסקה. לדוגמא, אם גולש ראה מודעה של בית עסק בפייסבוק ומעוניין לקבל פרטים, ברגע שהוא יצר קשר, השאיר טלפון, אז זה נחשב לליד.
בתוך הלידים, יש הבדל בין לידים “חמים” ללידים רגילים. לידים חמים הם של גולשים שהשאירו פרטים במטרה לקבל הצעת מחיר או לסגור עסקה. ליד רגיל, זה גולש שהשאיר פרטים בשביל לקבל מידע, לא בהכרח בשביל לסגור עסקה. במקרה כזה, בית העסק יצטרך לשכנע את הגולש שאכן משתלם לו לבצע את העסקה.
החשיבות של לידים
בשביל להבין למה אנחנו עובדים כל כך קשה על קידום ושיווק ברשתות חברתיות במטרה להשיג לידים, צריך להבין את החשיבות שלהם לבעלי עסקים ומקצוע.
יש 5 נקודות שיכולות להסביר אותן:
- לידים הם כלי אידיאלי למיון לקוחות. במצב רגיל, בית העסק מגיע לקהלים רבים, לא כולם רלוונטיים. הלידים עוזרים למיין ולקבוע מי רלוונטי לבית העסק, כלומר מי באמת ירצה לקנות את המוצר או השירות. כך אפשר לדעת אל מי לפנות ובמי להשקיע זמן וכסף.
- לידים הם בסיס לכל הליך מכירה. הם כלי שעוזר לדעת למי אפשר למכור מה ואיך לעשות את זה.
- לידים חוסכים זמן. במקום לרדוף אחרי לקוחות, הם באים אל בית העסק. זה חוסך זמן וכסף.
- כמות הלידים והאיכות שלהם, מספקת מדד להצלחה של קמפיינים. לדוגמא, אם קמפיין מסוים מושך אליו הרבה לידים אבל לא איכותיים, אז סימן שהוא לא טוב. אם הוא מושך מעט לידים אך כולם איכותיים, אז הוא איכותי.
- ככל שיש יותר לידים, גדל הסיכוי למכור יותר.
איך מייצרים לידים ברשתות חברתיות
בסופו של דבר, כל קמפיין שיווקי ברשתות חברתיות, בין אם זה פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק או רשת חברתית אחרת, נועד לייצר לידים. זו המטרה של הקמפיין. לכן חשוב לדעת איך מייצרים לידים ברשתות חברתיות בצורה נכונה על מנת לא לפספס שום לקוח פוטנציאלי.
כללים לייצור לידים בצורה נכונה
כלל ראשון – התאמה לפלטפורמה ולקהל.
היום ישנן מספר רשתות חברתיות אשר לכל אחת מהן יש קהל גולשים ייחודי. כשניגשים לייצר קמפיין, צריך להתאים אותו לפלטפורמה ולקהל אילו הוא מיועד.
כלל שני – הקמפיין צריך להתבסס על תוכן בעל ערך.
אפשר להשתמש בפוסטים, סרטונים, תמונות, מדריכים, דברים שיכולים לייצר אמון ולמשוך גולשים להתעניין במוצר, שירות ובמי שעומד מאחוריו.
כלל שלישי –קריאה לפעולה
אי אפשר לייצר לידים אם לא קוראים לגולשים לפעול. חייבים לגרום להם להשאיר פרטים ובאופן טבעי חייבים לייצר מקום בו הם יוכלו להשאיר את הפרטים שלהם בצורה מסודרת ונוחה.
כלל רביעי – מגע מהיר עם הגולש.
היום, הדרך הטובה ביותר לייצר לידים היא בעזרת מגע ישיר עם הגולש. וואטסאפ או צ’אטבוט. כך יוצרים מגע אוטומטי ומהיר.
כלל חמישי – למידה.
אחד היתרונות ביצירת קמפיינים ברשתות חברתיות זו היכולת ללמוד ולהפיק לקחים תוך כדי תנועה. אם קמפיין מסוים לא מייצר לידים, חשוב ללמוד ולהבין איפה טעיתם ואז לשנות אותו. אנחנו כאן בשביל זה. אם יהיה צורך נשנה תוכן, נתאים אותו בצורה טובה יותר לקהל היעד שלכם ועוד. הלמידה תביא לשינוי בקמפיין שיכול לייצר יותר לידים.
ייצור לידים ברשתות חברתיות – מה צריך לבדוק לפני שניגשים לתהליך?
ישנם 5 דברים שצריך לבדוק לפני שמתחילים בקמפיין לייצור לידים ברשת חברתית:
- מי קהל היעד אליו שואפים להגיע (גיל, מין, מיקום, תחומי עניין ועוד. ככל שזה יותר מדויק ומאופיין, כך הקמפיין יהיה יותר ממוקד).
- איזו הצעה רוצים להציע לגולשים. צריך לאפיין ולמקד אותה בצורה ברורה, רהוטה וישירה.
- מסר חד וברור מה יוצא לגולש אם הוא בוחר לפנות אליכם.
- עם איזו פלטפורמה עובדים ומה היא יכולה להציע מבחינת בניית הקמפיין.
- מדדים להצלחה/כישלון. יש לקבוע מה ייחשב להצלחה ומה ייחשב לכישלון, במדדים ריאליים.
רעיונות מקוריים ליצירת לידים ברשתות חברתיות
אחת הבעיות איתה מתמודדים בעלי עסקים ובעלי מקצוע בכל מה שקשור לייצור לידים, היא התחרות בתחום והקושי “לרגש” את הקהל. היום קהל הגולשים לא מתרגש בקלות מקמפיינים ולכן צריך למצוא דרכים יצירתיות כיצד לגרום לו להתעניין בקמפיין ובסופו של דבר, להשאיר ליד לפנייה.
הנה מספר רעיונות שיכולים לעזור לכם:
- יצירת תחרות או הגרלה נושאת פרסים.
- מתנה לכל מי שפונה (זה יכול להיות גם קופון הנחה במחיר).
- שידור לייב ייחודי עם אפשרות לשאול שאלות.
- סרטון אישי לגולש.
- שאלון ייחודי שיכול לאפיין בצורה טובה יותר את צרכי הגולש.
- יצירת קבוצה סגורה המיועדת רק למי שמשאיר פרטים.
שימוש ברעיונות יצירתיים, יכול לעזור לא רק למשוך גולשים להשאיר לידים אלא גם לייצר תדמית מקורית וחדשנית לבית העסק.
ייצור לידים ברשתות חברתיות – למה משתלם לכם להשקיע בזה?
היום, כל בעל עסק או בעל מקצוע צריכים להכיר כבר את החשיבות של רשתות חברתיות. אם הם לא שם, אז הם מאבדים סיכוי ליהנות מחשיפה בקרב גולשים רבים, בעיקר צעירים. לכן יש גם חשיבות להשקיע בכל הנושא של לידים. מעבר לכך, ישנן סיבות נוספות מדוע זה חשוב:
ראשית, יצירת לידים ברשתות חברתיות מאפשרת להגדיל את נתח הלקוחות באופן קבוע ולא להתבסס על “כלים ישנים” כמו המלצות או פרסום בכלי תקשורת שונים.
שנית, מדובר על תהליך אוטומטי שלא צריך להתעסק איתו הרבה. רוב הדברים נעשים על ידי מערכות ממוחשבות. רק בסוף התהליך (בשלב המכירה) יש צורך בהתערבות ממשית של עובדי המקום.
שלישית, זה תהליך מבוסס על עלויות מדויקות. אפשר לדעת בוודאות ובאופן מדויק כמה עולה כל ליד. זה תהליך חסכוני ונכון יותר מבחינה כלכלית.
ארבע,, בסופו של דבר, כל ליד שאתם מקבלים מספק לכם יתרון על פני המתחרה שלכם. כל ליד שהוא יקבל, יהיה על חשבונכם.
איך לבנות תקציב לייצור לידים ברשתות חברתיות
כמו שציינו, עלויות הלידים הן מאוד מדויקות. אפשר לדעת בצורה ספציפית כמה עולה כל ליד. באופן כללי קמפיינים ברשתות חברתיות הם הרבה יותר מדויקים וספציפיים מבחינה כלכלית מאשר שיווק ופרסום בכלי תקשורת, שלטי חוצות ומקומות אחרים.
בשביל לבנות תקציב לייצור לידים ברשתות חברתיות בצורה נכונה, יש להתייחס למספר משתנים:
משתנה ראשונה – הגדרות הקמפיין. כלומר, כמה לידים רוצים לקבל ולסגור בחודש. יש לחשב זאת בצורה ריאלית ותואמת למציאות.
משתנה שני – כמה שווה כל ליד. כלומר, כמה כסף יכול בית העסק לייצר מגולש שמשאיר פרטים בליד, ביחס לאחוזי סגירה של לידים באופן כללי.
משתנה שלישי – כמה עולה לייצר קמפיין (עלות פרסום, עלות הפקה של סרטונים, כוח אדם, ניהול ובקרה ועוד).
משתנה רביעי – יש לזכור שצריך לבצע שינויים והתאמות תוך כדי תהליך. לכן חשוב להתחיל בקמפיינים קטנים, לבדוק את התוצאות שלהם ואז לבצע את השינויים הרלוונטיים.
איך אנחנו יכולים לעזור לכם?
אנחנו בגט בוסט מתמחים בהפקת קמפיינים לייצור לידים ברשתות חברתיות. יש לנו צוותים מקצועיים המתמחים בכך. אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו עוד היום ולקבל מאיתנו את כל המידע שאתם צריכים בשביל שתוכלו לעלות קמפיין ולייצר לידים משמעותיים לעסק שלכם!
הירשם לרשימת התפוצה שלנו וקבל דברים מעניינים ועדכונים לתיבת הדואר הנכנס שלך.