קידום אורגני בטיקטוק
טיקטוק נחשבת לרשת החברתית עם הצמיחה המשמעותית ביותר היום. על פי הערכות, יש בה נכון לאפריל 2025, יותר מ-3 מיליארד משתמשים, פחות משמונה שנים מהיום בו יצאה לשוק. מלבד המשתמשים הרשומים, הרי שעוד מיליוני גולשים נחשפים לסרטונים המוצגים בטיקטוק, דרך רשתות חברתיות ואתרי אינטרנט אחרים.
מכאן אפשר ללמוד עד כמה חשוב לבצע קידום אורגני מקצועי ומדויק בטיקטוק. קידום שיאפשר לקדם את עמוד המשתמש ואת הסרטונים המוצגים בו. בפרט אם מדובר בעמוד של בית עסק או בעל מקצוע, המבקשים לשווק מוצרים או שירותים.
אנחנו בחברת גט בוסט מתמחים בקידום בטיקטוק ויודעים כיצד לתת את שירותי המעורבות הטובים ביותר ללקוחותינו, במטרה לקדם אותם בצורה אופטימאלית. כל מי שיש לו חשבון בטיקטוק ורוצה לקדם אותו לאורך זמן ובצורה איכותית, יכול להיעזר בשירותינו.
מה זה קידום אורגני בטיקטוק?
הרעיון של קידום אורגני מבוסס על התאמה של אתר, עמוד, ערוץ לדרישות של מנוע החיפוש, על מנת שהגולש שמחפש תוכן בו מתעסק האתר או העמוד, יוכל להיחשף אליו כמה שיותר מהר, ירצה להיכנס אליו ולעשות בו שימוש. במילים אחרות, קידום אורגני נועד לקדם את האתרים והעמודים במנוע חיפוש, כך שיופיעו במקומות גבוהים בביטויים רלוונטיים, מה שיוביל לכך שהם יזכו לחשיפה גדולה יותר.
קידום אורגני הוא דבר נפוץ מאור כשמדובר על אתרי אינטרנט אך גם במקרה של רשתות חברתיות, בפרט עמודים בטיקטוק. המטרה היא לקדם את העמוד של המשתמש באופן כללי ובאופן ספציפי סרטונים מסוימים.
לדוגמא, אם מעלים סרטון שיווק למוצר מסוים, אז רצוי לבצע פעולות של קידום אורגני בשביל להגביר את החשיפה אליו ולמשוך יותר גולשים לצפות בו.
למה קידום אורגני ולא קידום ממומן?
לצד קידום אורגני נהוג גם לבצע קידום ממומן. מדובר על קידום בתשלום. הקידום נעשה במקרים מסוימים על פי מאפיינים של קידום אורגני אך יש ביניהם הבדלים מסוימים.
הבדל ראשון – זמן.
קידום אורגני נערך לאורך תקופת ארוכה יותר וההשפעה היא לטווח ארוך. קידום ממומן, נעשה בדרך כלל לתקופות קצרות עם השפעה לזמן קצר.
הבדל שני – עלויות.
בשני המקרים משלמים על תהליך העבודה אך קידום ממומן גובה גם עלויות פרסום (על פי דרישת הפלטפורמה)
הבדל שלישי –אפקט.
קידום אורגני יוצר אפקט משמעותי יותר לחשיפה ולפרסום. קידום ממומן, יוצר אפקט קצר טווח והרבה יותר נמוך. אפילו שבתקופות זמן מסוימות, ייתכן והפרסום יהיה בולט יותר מאשר בקידום אורגני.
הבדל רביעי – איכות.
בסוף, קידום אורגני יוצר עמוד טיקטוק איכותי וחוויתי יותר לגולש מאשר כלים לקידום ממומן (שאינם משפיעים בהכרח על טיב וסגנון העמוד).
חשוב לנו להדגיש, הדבר הנכון לעשות הוא להשתמש בשתי האופציות גם יחד, קידום אורגני וממומן. אך אם אין ברירה וחייבים לבחור באופציה אחת בלבד (מסיבות כלכליות או אחרות), מוטב לבחור בקידום אורגני, הן בגלל שההשפעה שלו היא לטווח ארוך והן בגלל שמרבית המשתמשים הם צעירים שמעדיפים להימנע מפרסומות ולכן הדרך הנכונה להגיע אליהם, היא דרך קידום אורגני.
איך מבצעים קידום אורגני בטיקטוק
המטרה של קידום אורגני, היא להגדיל את החשיפה של עמוד טיקטוק ושל סרטונים ספציפיים. קידום נכון, יכול להביא לגידול של אלפי ועשרות אלפי גולשים ואפילו מעבר לכך.
הנה מספר אופציות לקידום אורגני נכון:
לייב – שידור בלייב בטיקטוק. הצגת תוכן בזמן אמת. ניתן לייצר סרטונים של מספר דקות בשביל לחשוף מוצרים, שירותים, אירועים, לערוך ראיונות ועוד.
האשטגים – השיטה הפופולארית ביותר בקידום אורגני בטיקטוק וברשתות חברתיות בכלל, שימוש בהאשטגים מתאימים. כך מגדילים את התפוצה של התוכן ומצליחים להגדיל את כמות העוקבים.
לשם כך, יש לעשות מחקר תוכן, מחקר מתחרים ולהשתמש בהאשטגים רלוונטיים, רצוי מאוד שהם לא יהיו גנריים אלא משמעותיים. ניתן להשתמש בכלים של טיקטוק בשביל לחפש ולמצוא ביטויים מתאימים.
טרנדים – כמו ברשתות חברתיות אחרות, אפשר לעקוב אחרי טרנדים מסוימים ולהשתמש בהם. רצוי לא לעשות את זה בצורת חיקוי אלא לנסות ולייצר משהו ייחודי שמבוסס על הטרנד. אנחנו ממליצים גם לא “לשחוק” את הטרנד יותר מדי. ישנה נקודת זמן מסוימת בה הוא הופך להיות פחות רלוונטי וממצה את עצמו.
תגובות ומעורבות – אין דבר חשוב יותר ברשתות חברתיות מאשר תגובות ומעורבות בסרטונים. גולש מגיב? מגיבים בחזרה. רוצים שגולשים יגיבו לכם? תייצרו סקרים או דברים אחרים שיגרמו להם להיות מעורבים יותר. בנוסף ראו את המוצרים שלנו: קניית צפיות בטיקטוק
תדירות העלאת תוכן – יש להקפיד על העלאת תוכן באופן סדיר, קבוע. לא לייצר עומס על הגולשים אך לא להיעלם ולהישכח. חשוב לשמור על תדירות סבירה. למרות התדירות הגבוהה, יש להקפיד על איכות ורלוונטיות לגולש.
אפקטים והשקעה – ניתן להשתמש באפקטים של טיקטוק ושל גורמים חיצוניים שיצרו כלים לסרטונים המיועדים להעלאה בפלטפורמה.
צריך להקפיד על תוכן מעניין, מושקע ורלוונטי לגולש. צריך לזכור שהסרטונים הם קצרים. טיקטוק זה לא יוטיוב שאפשר לעלות סרטונים ארוכים. כאן צריך לתמצת את המסר ולזקק אותו לדקה. חשוב לנצל את הזמן הזה בצורה נכונה בשביל לייצר סרטון איכותי ומושקע, מבחינת תוכן ומבחינה ויזואלית.
עמוד FOR YOU – אחד הכלים החשובים בטיקטוק הוא עמוד FYP (for you page) עמוד בו טיקטוק מפרסמת סרטונים שהיא חושבת שהגולשים יאהבו, בפרט על פי תכנים שהם צורכים. אם מצליחים להיכנס לעמוד הזה, אפשר להגדיל באופן משמעותי את החשיפה לעמוד ולסרטונים ספציפיים. (ראו בהרחבה: מה זה פור יו)
לשם כך יש:
- להשתמש בהאשטגים מתאימים
- לייצר סרטונים איכותיים.
- לכתוב תיאורים עם קריאה לפעולה.
- לתזמן העלאת סרטונים בשעות פעילות רלוונטיות.
- להשתמש בסאונד מתאים.
מילים אחרונות
בסיכומו של דבר, קידום אורגני בטיקטוק יכול להגדיל את החשיפה ברשת ולהביא לגידול משמעותי לא רק בגולשים עוקבים אלא גם בלקוחות שיגיעו אל בית העסק וירצו להזמין ממנו מוצרים ושירותים שונים.
אנחנו בגט בוסט, מתמחים בשירותי קידום בטיקטוק. זה הזמן להנות מהשירותים האיכותיים שלנו. אנחנו מבטיחים לכם תוצאות איכותיות תוך זמן קצר מאוד.
הירשם לרשימת התפוצה שלנו וקבל דברים מעניינים ועדכונים לתיבת הדואר הנכנס שלך.